Compra online de proximitat, és el que he intentat aquest passat 2020. Vivint a Cambrils i a causa dels confinaments, poc he pogut anar a BCN, que era el meu hàbitat natural de compra. I m’he passat a la compra en línia amb diferents nivells d’èxit. Aquí faig un recull dels diferents inconvenients pretenent fer crítica CONSTRUCTIVA. Tant de bo es poguessin eliminar alguns dels inconvenients que m’he trobat

Compra online de proximitat

 

 

 

Coses que han fallat aquest 2020 i també altres que han estat un èxit
 

 

 

 

 

 

**Crítica constructiva**

 

En aquesta cerca de compra online de proximitat, m’he emportat més d’una decepció. Ja sé que no puc demanar al petit productor l’eficiència d’Amazon, on abans de comprar, ja puc saber quin dia m’arribarà i quin serà el cost del transport. Però tampoc pot ser que la compra online, estigui deixada de la mà de Déu o acabi semblant que et fan un favor.

De manera esquemàtica sintetitzaré alguns dels fiascos que he patit i si s’ha pogut solucionar o no. A vegades he buscat productes que no tenia a l’abast en una ciutat petita de 30.000 habitants i en altres ocasions, la meva intenció era ajudar a petits productors que feien crides per tal de buidar estocs.

Aquí teniu un resum i en cap cas diré les coordenades dels que no han estat a l’altura. Vull fer un recull, intentant ser constructiu. Escric de memòria i pot ser que alguna dada no sigui del tot exacte.

 

Compra online de proximitat

Cas 1: Intent de comprar mig xai

Tinc proveïdors de xai a Cambrils, però durant els moments dur del confinament, a través de les xarxes, arribo a una web del Ripollès on manifesten que els aniria bé vendre xais. I faig el meu primer intent de compra online de proximitat, tot i que la proximitat és relativa.

Compro mig xai de mida petita que crec recordar estava valorat en 55 €. No es parla de transport i ja suposo que em diran l’import. Al cap d’unes hores m’envien un mail i m’indiquen el cost del transport: 25 €.

Evidentment, els dic que trobo desproporcionat i que em retornin els diners, ja que anul·lo la compra. Retornen els diners, però amb un text en què «entre-línies», s’intueix un «potser es pensava que li portaríem gratis». I ja no he fet més intents de xai.

Compra online de proximitat

Cas 2: Intentava comprar  vedella


Aquest cop i a través de les xarxes, vaig a parar a la zona dels Pallars. Trobo uns lots, que no m’acaben de fer el pes, però em dic «ho intentaré». El típic lot en que et posen entrecots, xurrasco i carn de guisar o de bistec. En aquest cas ja indiquen els ports i faig la compra.

L’endemà m’envien un mail, agraïts i em diuen que com fa poc que han anat per Tarragona, no tornaran a passar fins d’aquí a uns 15 dies. Em deixen una mica fred, però accepto i els prego que el dia abans de portar-me el producte, m’avisin, perquè dedueixo que ho porten ells mateixos i si no em troben, seria un problema.

Passen dues setmanes i un dia em truquen a la porta. Obro i em trobo una noia tota mudada, que em dóna una bossa i en diu: «Això és de cal X». Ja ni em recordava de la compra i sort que em va trobar. 

Vaig quedar satisfet? No em queixo, però no em van convèncer els «terminis de lliurament» i per la poca vedella que mengem, prefereixo lluir-me una mica més. I a Reus ja tinc un proveïdor de qualitat. Va ser el segon intent de compra online de proximitat

Compra online de proximitat

Cas 3 : Volia cuinar un porquet

No sabia ni per on començar per poder obtenir un porquet per fer al Kamado. I com que les «mòmies-porquet» del Makro de Tarragona, no em feien massa gràcia, intento compra online sense èxit.

Buscant i després d’alguns intents sense èxit, trobo una web de Segòvia, en la que puc comprar en línia i fins i tot escollir el pes amb un senzill desplegable. Fixeu-vos quin detall:



Arriba el porquet, tot funciona com un rellotge i satisfacció total. Però estem parlant de Segòvia. Això no és proximitat 😓

Però la història continua… 😅

Publico el porquet per les xarxes, lamento que no sigui de proximitat i el «milagro Twiter», m’ofereix alternatives. Les exploro, veig que tampoc és tan bonic (Quan en tinguem ja l’avisem.… Ara no és bona època), però acabo contactant amb algú que sense ser de CAT, quasi ho és 😏

Compro el porquet i ja per començar no m’arriba pel dia previst (tenia convidats!). Hi havia un festiu entre setmana, que no van calcular. Trucades d’angoixa i per sort m’expliquen que l’han localitzat en un magatzem a prop de Reus d’aquests de logística de transport en fred. En conseqüència em toca agafar el cotxe, posar el GPS i anar a recollir el porquet.

Que si em va agradar el porquet? Doncs era de pes superior al que jo volia. Podria dir en positiu que em van donar «més pel mateix preu». Però jo el volia petit per temes que ara no són el cas. Vaja, que si repeteixo porquet, torno amb els de Segòvia, que van mostrar total professionalitat.  Per tant, no podré fer compra online de proximitat de porquets 😓

Cas 4: Volia fer pa a casa

No crec massa en fer el pa a casa i menys en una casa que som dos i només en consumeixo jo per a esmorzar. Però em feia il·lusió i ho volia assajar sense complicar-me la vida. També dir que quan puc anar a BCN, torno carregat de pa del forn Vilamala i el llistó és alt.

Buscant vaig trobar llocs com la gent del «Amasadero» que ja et faciliten kits sense haver-me de preocupar en esbrinar quines farines, quin llevat, etc. Vaig trobar més proveïdors, però cap d’aquí CAT. Ja sé que farina en venen arreu, però ja volia el kit.

I sí que em van fer propostes de proximitat, però d’aquelles que tant m’emprenyen estil «truca al fulanito de casa sotanito i els dius que truques de part meva i ja veuràs.… ». Ho trobo molt bucòlic, però jo ho vull més mastegat i tampoc pretenc anar a fer amics 😅. Jo busco estil «El Amasadero» i si mireu l’enllaç que us he posat, entendreu el que cerco.

Al final vaig desistir. Trobo inhumà fer-me portar farina d’Andalusia o com un altre que vaig trobar de Galícia que lluïa farina de Lleida. Només d’imaginar la petjada de carboni d’anada i tornada de la farina, ja em desmotivo. Per tant ja em desconnecto del món del pa.

Cas 5: M’agraden les aus «pijas»

Em refereixo a aus tipus «coquelets jaunes» , pintades o algun producte de caça. No per cada dia, però si de tant en tant. A BCN tenia Avinova, però Avinova no fa venda online. Tenen una empresa associada amb nom «Es de Mercado» que si ho fa, però a la «seva manera». Un parell de dies a la setmana (segons diuen a la web), fan alguns pobles de Tarragona, però amb 50€ mínim de despesa i cost de transport d’uns 10 €.


Total que quan ja havia perdut l’esperança amb els meus «coquelets jaunes», de casualitat trobo un proveïdor de Madrid. Vaig realitzar la comanda, sense problemes i amb ports de 10 €. sense despesa mínima i la seva web és senzilla però amb bon producte: https://higiniogomez.com

compra online de proximitat poulets jaunes

Fixeu-vos que un cop més, he de buscar lluny, coses que tenim aquí. Però quin goig aquestes «coquelets jauness». Ja sé que aquests productes no es poden considerar de proximitat, tot i que ben mirat, Les Landes, tampoc estan tan lluny 😏

La pintada també, però és menys «fotogènica». I això no ho trobava amb compra online amb distribuïdor de proximitat.

Cas 6: Un cop l’any vull tòfona negre

En aquest cas la cosa ha funcionat, però hi ha detalls curiosos.

El primer és que compres, pagues i no et diuen quin dia arribarà. Esperes 48 h i els envies un missatge preguntant i la resposta és que s’ho miraran. I al cap d’unes hores et diuen que l’endemà. No és la perfecció, però tampoc cap desastre.

La segona és un detall o curiositat que no voldria s’interpretés malament. Vaig publicar les tòfones a Instagram amb la següent imatge

compra online de proximitat tòfona
Just publicada ja rebo likes d’altres productors de tòfona més llunyans. Alguns comencen a seguir-me i un parell em passen privats amb enllaços. El proveïdor a qui vaig comprar, posa un like, però no fa cap acció de fidelització, ni segueix el meu compte, quan el seu, segueix més gent que no pas seguidors tenen.

A mi això no m’afecta, perquè no sóc gens de fel·lacions mútues. Però penso que no és bona política d’empresa i atès que la competència és més «proactiva», pot acabar perdent clients. No és el meu cas, perquè segurament repetiré. En aquest cas, bones sensacions de compra online de proximitat.

Cas 7: Espàrrecs blancs en temporada

És un producte que m’agrada quan arriba al seu punt àlgid. Abans era un assidu a la Fira de Gavà d’aquest producte, que aquest 2020 òbviament l’han anul·lada. Vaig buscar sense èxit alguna web d’aquests espàrrecs de proximitat de Gavà.

Però buscant, buscant, vaig arribar als Esparragos Novillas, que em van atendre i servir  amb total professionalitat (ja és trist haver de destacar això) i a partir de la meva publicació a Twitter, van guanyar altres clients (ja veieu: #chico_anuncio involuntari).

Aquí la caixa de 4 Kg que em va arribar  i encara en vaig demanar una segona!. Per tant,  ja espero que sigui temporada 2021 per a repetir!

compra online de proximitat esparrecs

 

Però no tot han estat fiascos en la compra online de proximitat

Limitant-me a tema alimentació (per tant deixarem a banda Amazon, que he de dir no m’ha fallat ni un sol cop), he realitzat altres accions  de compra online de proximitat en que tot ha anat sobre rodes i els enumero per agraïr el seu servei i poso els enllaços per si us poden ser d’utilitat.

  • Vins Priorat Montsant (Falset) 
  • Cafès el Magnifico (Barcelona)
  • Butcher Society (Barcelona)
  • Cuvée 3000 (Barcelona)
  • Vins i Licors Grau  (Palafurgell)
  • També Peixos Savall (Cambrils) que fan la venda a partir d’uns vídeos que envien diàriament per WhatsApp, mostrant la parada i els preus. I pel mateix WhatsApp, fas la comanda indicant com vols que et preparin el peix, que arriba per la tarda. Reparteixen a tot Tarragona i crec que més lluny. El contacte és Dimitri (631 046 275).
  • I la gent de @elmasdelavi (Instagram), a Vinyols (a tocar de Cambrils), que sense web, però a través d’Instagram o un servei WhatsApp, porten la cistella setmanal de verdures. Un cas molt positiu de compra online de proximitat i en el que el producte és de rigorosa temporada i amb pagament Bizum 😏

Finalment penso que si heu arribat fins aquí, us he deixat algunes direccions útils. I tant de bo, les mancances que he trobat, tingui solució en un futur no massa llunyà.