Restaurants Sud de Catalunya, en la versió «ruta interior», pretén mostrar, una serie de llocs, que conec bé i en els que segurament gaudireu. A ben segur no són és únics, però són els que conec.
Sud de Catalunya
Restaurants d’ interior
Com em va sorprendre la bona acollida del post que vaig fer amb recomanacions costaneres del sud de Catalunya, em vaig animar a fer una per ruta interior de Reus al Delta.
I com sempre dic, el publico amb totes les bones intencions, però sempre amb la por de ser injust, perquè puc haver-me oblidat de noms importants.
Són llocs sense complicacions on la satisfacció està garantida. També us vull recordar, que evito sempre els restaurants en caps de setmana i per tant, no puc garantir la mateixa sensació de comoditat, que jo he percebut en dies feiners 🤷🏻♂️.
Us mostro una ruta que s’endinsa primer cap a l’interior, continua al Baix Camp i en concret a Reus i ja segueix fins l’extrem sud de Catalunya. I algunes comarques quedaran desertes, però arribo, on arribo.
Comencem per la comarca de L’Alt Camp
Tenim en aquesta comarca, dos bons llocs on gaudir de la gastronomia:
Molt a prop de Valls, al coll de l’Illa, trobarem Les Espelmes, que val molt la pena, dins la lliga de plats clàssics, però amb presentacions i serveis actualitzats. Un lloc molt recomanable.
També per la mateixa zona i al poble de Picamoixons, trobareu L’Esportell del Bou, també super recomanable.
I ja a la ciutat de Valls, tenim un lloc sorprenent i quasi camuflat amb una aparença exterior de bar. Però amb un menú d’una relació qualitat-preu espectacular: Ca l’Amada
Restaurants Sud de Catalunya: Conca de Barberà
Al poble de Santa Coloma de Queralt, tenim el reconegut Hostal Colomí
I també Can Travé a Solivella amb total garantia d’èxit
Restaurants Sud de Catalunya: Baix Camp.
Destacaré llocs que m’agraden i que en un moment o altre he tingut publicats. Començaré amb Ferran Cerro, a Reus un lloc amb llum pròpia que brillaria a qualsevol indret. Amb una cuina creativa, però tocant de peus al terra i que per pura lògica, assumirà fites importants. Si en voleu saber més, feu clic a:
Molt recomanable també Vítric també a Reus que he publicat recentment. Si feu clic veureu la crònica,
I també ben recomanable, a un nivell més senzill, però amb bon producte, bones elaboracions i amb menú de migdia ben interessant tenim La Giberga.
I no voldria deixar a banda Le Bistrot de Reus, que ens agrada especialment per la seva oferta de cuina francesa, no massa freqüent a casa nostra.
Finalment i com darrer lloc a Reus, tot i pertànyer al municipi de Castellvell del Camp, i a només 3 kilòmetres del centre d’aquesta ciutat, teniu el Sanromà. Podeu veure la crònica fent clic aquí,
Restaurants Sud de Catalunya: Priorat
Falset, és la capital del Priorat i és un lloc ben interessant per aturar-se. I us recomano un lloc per fer un vermut però, on també podreu menjar plats senzills, com taules de formatges, embotits o carpaccios. I si fa bon temps a Calaix de Sastre, podreu gaudir en una taula exterior, presidint la plaça de la Quartera. Si feu clic, veureu el lloc.
Ja com restaurants més clàssics, us recomano l’Hostal Esport, que no tinc publicat, però si feu link al seu nom, us portarà a la seva web i també el kabbalah que he publicat recentment.
I abans de tornar a agafar carretera, en la ruta Restaurants Sud de Catalunya, us recomano una visita a la Vinateria Aguiló, on trobareu la botiga amb l’assortiment més important de vins del Priorat i Montsant. I amb un assessorament de tota confiança. Si feu clic, anireu a la seva web.
Anem cap a Porrera
Si ens endinsem al Priorat, us recomano a Porrera, el Restaurant la Cooperativa. Un lloc que amb una Guia Michelin normal al nostre país, seria un Bib Gourmand sense cap mena de dubte. Si feu clic, veure quina meravella i de fet és el lloc que recomano sempre a qui em pregunta.
I ja no m’allunyo més de Falset i per tant em deixo llocs com Siurana, Cornudella, etc.
Restaurants Sud de Catalunya: De Falset cap al Delta
La següent recomanació, la trobarem agafant la N420 , passant prop de Móra i dirigint-nos a Benifallet, trobareu el restaurant (i també Hotel) Pepo. Un lloc molt recomanable, que mereix visita i del que teniu més informació fent clic a :
I com final de ruta i ja tocant Delta, tot i que interior, és interessant l’oferta del restaurant i també hotel Diego, del que podreu saber més fent clic aquí
Queden fora del llistat, Restaurants Sud de Catalunya, llocs com la Terra Alta, que no he trepitjat suficient com per atrevir-me a incloure’ls al post. I tot i que els estrellats, queden fora de les meves recomanacions habituals, detallaré un parell ja en l’extrem sud i a prop d’Ulldecona, que he visitat recentment i que ofereixen possibilitats interessants.
L’Antic Molí d’Ulldecona, amb tot un ventall de possibilitats que podeu trobar a la seva web i que tinc descrit tot seguit,
i a menys de 10 km en la mateixa carretera, podem trobar Les Moles, que també puc recomanar sense dubtes. Si feu clic, veureu la crònica,
Finalment, si voleu veure l’altre llista que vaig fer i que també tinc actualitzada, de llocs costaners, de Tarragona al Delta, feu clic a:
Ricard, sabeu si La Miloquera de Marçà és tancada?
No sé si el local està obert o tancat, però el cuiner artífex del lloc, ja fa temps que va abandonar el projecte.
I és precisament aquest cuiner, qui està a càrrec de Brichs ara….
Per mi, tota una garantia…
Molt bons suggeriments ara que arriben les vacances i podrem fer una mica de turisme.
Afegeixo el meu granet de sorra a Reus amb un parell de llocs que m’agraden, sense arribar al nivell ni estil del Ferran Cerro, tenim el Barrut i el Museu del Vermut. De vegades penso que l’oferta gastronòmica de Reus és millor que la de Tarragona…
Si arribeu fins a Ulldecona recomano L’antic molí.
I no afegeixo més, que no es tracta de fer un post amb un comentari resposta :-XXXX
Salut!
Dues coses…. la gràcia d’aquest posts, són les aportacions que apareixen als comentaris. Ja els faig per a provocar i aprendre més del tema.
Reus està molt bé ara gastronòmicament parlant. I no veig capaç de fer la comparativa amb Tarragona, però si la puc fer amb Sabadell, on he viscut fins fa 1,5 anys. I et puc dir que no hi ha color… Reus guanya per golejada…
I si parlem de Ferran Cerro, et diré que és un lloc excepcional…. Fins i tot m’atreveixo a dir (a risc de rebre estopa), que té massa nivell per Reus, que seria equivalent a dir, que Reus no és mereix un lloc tant bo… ???
Ja he «provokat» ??
Salut!!
FC exit garantit……i si parlem de Reus, sempre ha estat mes capital que Tarragona, uns tenen la fama i els altres cardan la llana
En tot cas i ja deixant a banda la comparació amb Tarragona, l’oferta de Reus és molt àmplia i superior a la d’altres llocs amb molt més volum d’habitants. I ara faré la comparació amb dues ciutats que conec bé (Sabadell i Terrassa) i pel que fa a quantitat de llocs atractius per dinar/sopar, Reus guanya per golejada.
Coneixes el Sanromà, al costat de Reus? M’agradaria saber la teva opinió
Jo vaig dinar bé però em van sobrar coses…
Ni de nom….. M’ha calgut buscar a Google i tot ?
He mirat la web i no m’ha provocat gaire… Esbrinaré…
Gràcies per descobrir-me llos!
Jo vaig dinar molt bé , però em va sobrar pijerio, massa a sobre, tota l’estona omplint la copa ( cosa que no m’agrada gens)…en fi, m’agraden els llocs mes naturals. De preu no se perquè no vaig pagar jo però semblava pujat . La carta de vins em va agradar molt i el menjar també
No m’animes molt…. ?
«….. pijerio, massa a sobre, tota l’estona omplint la copa….. »
També soc de llocs naturals i que fins i tot en cas de ser de més standing, tinguin la filosofia de saber estar a l’alçada i no fer comèdia amb els clients que no la volen.
Gràcies!!!
Actualitzant el llistat ja apareix l’Antic Molí, m’alegro molt, un lloc que m’agrada i que vaig conèixer abans de tenir l’estrella, ara segueixen oferint un menú diari assequible per a que puguem gaudir de la bona cuina sense escurar la butxaca.
Veig que Les Moles s’ha afegit al “menú econòmic”, el tindrem en compte per a properes visites. Crec que és molt bona idea i estratègia per engrescar a un client a repetir amb menús més llargs.
Salut!
Els dos tenen menú «econòmic», però L’Antic Molí, l’ofereix en diumenges (antes muerto ?, que diumenges). Ja imagino famílies amb nens….. O també divendres i dissabtes, però de nits, que només de pensar conduir una hora per a tornar, ja perdo les ganes….
No tinc res contra els nens, però una sala amb nens (i ja suposant siguin educats) amb les activitats normals dels nen (res a criticar), rebaixa molt la percepció d’una sala…. I jo soc dels que valoro el conjunt (menjar, servei, ambient…)
M’atreviria si fos en dissabte migdia, en que encara amb el mateix problema, és dia menys festiu i no porten la iaia… ?. Però pel que veig, dissabtes, no ho fan…
I no és una mania actual meva això. De quan estava per BCN i treballava, sempre escollia per les sortides a restaurants, un dia feiner …
Salut!!