Bar Cortijo, una verdadera joia al Serrallo de Tarragona. Però també sense dubtes, és el lloc més «canalla» que he publicat mai en aquest bloc. Val molt la pena anar-hi i conèixer aquest bar on podreu esmorzar o dinar ben a gust.

A Tarragona, és molt popular el Bar Cortijo i en els quasi 6 anys que visc per la zona, he rebut per part de coneguts i «saludats», múltiples propostes d’anar allà a fer un esmorzar.
Com que els seus horaris van de matí «d’hora ben d’hora» fins a les 4 de la tarda, estadísticament deuen fer més esmorzars que dinars. Però com soc poc amant dels esmorzars, anomenats de forquilla, anava ajornant la visita, de manera que sempre quedava pendent un dinar allà.
I finalment ens vam decidir i ja us dic que penedits de no haver-hi anat abans. És d’aquells llocs, que saps que tornaràs.
Bar Cortijo, està al càrrec de dos germans, amb un tracte i amabilitat dels que ja no es troben, però també amb una intel·ligència i savoir faire que podrien servir com a model de gestió. Sempre m’apassiona veure gent d’aquest món, tocant de peus a terra i contrastant amb tots els que tenen ales ?.
Que ofereixen al Bar Cortijo
No hi carta, tampoc web i evidentment tampoc QR… Et conviden a anar a la barra del fons i et diuen «miri que tenim avui», a més d’alguns plats que hi són sempre com les croquetes, el paté o rilletes, etc.
Per tant, vas cap el fons, mires l’assortiment, també dones una ullada a la cuina, en la que veus fumejant un kamado i ja penses «menjarem bé». Quan veig un kamado, excepte en algun estrellat que el tenen de «florero», ja penso, «estem en bon lloc».
I aquesta és la «carta» del que tenen per a escollir.
Que ens van portar a taula
Igual que comentava en un post anterior, porto molts anys anant de restaurants i també tractant públic. I amb marge d’error mínim, sé de qui em puc fiar i qui em pretendrà aixecar la camisa, cosa que qui ho pretengui ho té difícil ?.
I aquí, ja veus que estàs en un lloc en què pots dir «porta el que vulguis» i així vam fer. I va anar arribant tot això,
Vam començar amb aquest «combinat» amb una mostra de les seves croquetes, els rillettes (en català correcte crec que serien rostes) i una porció de truita de ceps i uns altres bolets que no recordo. I ja ens vam dir «comencem bé!!» ?.
Per refrescar una mica, també aquest salpicón amb orella de porc. Una bona idea per oferir aquest plat, que en molts bars apareix amb succedanis de marisc.
I el callos de Bar Cortijo, no podien faltar en la seqüència de plats, ni tampoc les seves mandonguilles amb pop.
Després va arribar un llom en el qual el kamado, havia fet les seves funcions i també unes migas. I amb un parell de salses, fetes a la casa per combinar amb què volguessin: Un allioli amb herbes i un excel·lent mole.
Ja em perdonareu la poca precisió amb els noms, però com sempre dic, anem a dinar sense prendre notes i després escric com ha anat la festa o la no festa. Els que es dediquen als publireportatges, apunten tots els detalls, però en contrapartida tenen la credibilitat que tenen, ja que per aquests, tot és sempre una meravella ?.
Postres i vins a Bar Cortijo
El lloc és un festival de vins naturals i aquest era un dels temes que em tiraven endarrere abans d’anar-hi. Una mica cremat de llocs de BCN que amb aquesta etiqueta et volen col·locar segons quins vins i et renyen si no aplaudeixes ?.
En algun d’aquests llocs, m’agrada practicar un dels meus gags: quan el talibà de torn, em diu quin vull, li responc impassible «el que se li noti menys que és natural». Però he de reconèixer que com ja passava a França de fa més anys, comença a haver-hi aquí, vins naturals ben fets i curiosos.
I a Bar Cortijo, la cosa va anar de servir-nos copes de diferents productors i també de dos cellers que estaven de visita allà mateix. Tampoc, i com ja he dit abans, no vam prendre nota de cap nom, però la sensació global va ser satisfactòria.
Pel que va a les postres, no crec tinguin un gran assortiment i ja ens van proposar que compartíssim un flam fet per ells i una porció de pastís de formatge. Ben bons els dos.
Conclusions i reflexions
Com he dit al principi, és un dels llocs més senzills, pel que fa a instal·lacions, que mai he publicat i al que sense referències, no hagués entrat. Però també és dels que hem sortit molt satisfets i tenint clar que tornarem a Bar Cortijo.
I com «aviso para navegantes», que no em passi com en un lloc de BCN que m’encanta i que també està en el tema dels naturals, en que una persona que em seguia i sempre interaccionava amb mi, hi va anar i em va «esbroncar perquè el local no estava a l’altura» ?. I d’aquell dia, ha deixat d’interaccionar amb mi ??♂️.
Els plats a Bar Cotijo són casolans i bons i sé que esteu pensant que hi ha molts bars amb bona cuina i teniu raó. No fa gaire un grup de #chicos_anuncio publicava una ruta per Tarragona amb alguns bars de barris «durs». Crec que els va patrocinar, el patronat de Turisme o alguna entitat semblant.
I no dubto que allà mengessin bé. Però jo valoro tot un conjunt de coses d’un restaurant, com l’afinitat personal amb qui m’atén i fins i tot el públic que m’envolta. I us dic una cosa: molt del públic que volta pel Bar Cortijo, ja el voldríem en llocs on aparentment el «dressing code» se suposa més elevat.
En resum, a la gent de la «meva corda», us puc assegurar que us agradarà i us sentireu còmodes si us adapteu al que he explicat. Però si sou del club dels que voleu sorprendre a «la senyora» o al «marit» en el dia d’aniversari, o els que sortiu amb estil «un dia, és un dia», segurament no és el vostre lloc ?.
Resum al Bar Cortijo
- Un lloc d’aire informal, que fa sentir a gust
- Sense carta i amb bons plats casolans
- Festival de vins naturals
- Tracte afable que us agradarà
Tot i que el Bar Cortijo, és una mica diferent als llocs que publico habitualment, mereix estar a la llista de llocs recomanats de Tarragona al Delta per la ruta de la costa, Fent clic a la següent imatge, la podeu veure. Són els llocs que m’agraden i em sento a gust, tot i que ja imagino que manquen d’altres que desconec.
Finalment, si voleu rebre un e-mail d’avís a cada nova publicació?
Al facilitar el meu correu, consento el tractament de les meves dades. Restaurantscat.cat tractarà les seves dades amb la finalitat gestionar la seva inscripció al bloc, per mantenir-lo informat sobre les nostres notícies i novetats. Pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició, tal i com informem a la nostra Política de Privacitat i Avís Legal, que podeu consultar al botó inferior.
Suposo que no fan reservas .?M’agradan aquet tipus de llocs . Jo anava a Cal Pitu a Sant Fruitos , entrabas a la cuina i escollies de un munt de cassoles .
A veure, de manera «normal» no en fan, perquè no tenen ni web.
Jo vaig fer la prova de preguntar-ho per Instagram i no em van dir ni «sí», ni «no», però em van dir que m’esperaven el dia que vaig proposar… i vaig trobar una tauleta preparada…
Prova-ho…?
Salutacions,
10 n’hi do, quin bé de 10! Gràcies
Vam sortir del lloc molt convençuts…. De «10» com dius ?
Salutacions!
Mai t’hauria imaginat al Cortijo hahahahaha
Ara si vols tastar l’espineta i cargolins hauràs d’anar per Santa Tecla ?
Salut!
Doncs ben bé que ho vam passar…. Jo soc molt de blanc / negre i hi ha llocs que d’entrada dic «anirà bé» i d’altres que ja em giro a la mínima. I aquests darrers, són aquells en que veig clarament que en volen aixecar la camisa.
En canvi, la naturalitat d’aquest Bar, fa que em senti a gust del primer moment….
Prenc nota!!
A veure si et vas recuperant i ja pots moure’t entre multituds.
Salvant totes les distàncies, s’acosta una mica al malaguanyat, La Perla, encara que allà hi feien més cassola.
Cal conservar aquests llocs. Me l’apunto, mira que he anat per Tarragona i no el coneixia. Hauré d’estirar les orelles als meus cosins.
Per cert, qui lloc és l’avís per a navegants de Barcelona ?
Bona tarda Amadeu,
De fet em trobo molt recuperat i vaig encara amb una crossa pel carrer, per pura prescripció mèdica. Però per interiors, vaig sense i amb tota naturalitat. Crec que el dia 05/07, ja em donaràn l’alta total.
Conduir (al ser la cama dreta) em costa més si dura massa estona, però passat el dia 5, ja recupero BCN.
Tens raó que el lloc recorda el malaguanyat La Perla, tot i que Bar Cortijo és molt més bàsic de local i varietat.
El tema avís per a navegants, anava pel Contracorrent Bar. Un lloc que m’agrada molt i amb vins naturals però cuidats. I una d’aquestes persones que van fent la ruta dels que publico, suposo que imaginava un local més luxós (tot i que el nom Bar ja dona pistes) i em va escriure tota airada i rondinant perquè a més hi havia un gosset dormint al fons del local, que de fet també estava el dia que vaig anar i el pobre ni es movia…
Venia a dir, que no vull bronques ?
Salutacions!
Celebro la teva recuperació
Perdona, però no vaig rebre avís del teu comentari i ara el veig.
Moltes gràcies!!
Al Serrallo? Estàs de broma, oi? Això és a la zona del carrer Reial/Mar. Informat bé home. No cal donar falses pistes a la gent que no coneix la zona.
Ohhhh….. Zi…. quina errada….. No podré dormir avui… M’he he equivocat d’extrem a extrem de Tarragona ??
Mira que arribes a ser mediocre…. i no ho dic per l’ubicació, que en això tens raó, sinó per la forma de dir-ho, amb un patètic toc de superioritat i excitació, que et descobreix com mediocre…
Salutacions i que er bombin, com va dir en Trias ??